BNP Parisbas Foris Bank - Partner van A12 Business Club

 wo 26 oktober 2022    08:00 -

Hoe kunnen we met ons bedrijf morgen het verschil

Locatie: San Marco Village
Deelnemers: 35

Producten en diensten lijken meer en meer op elkaar. En ook tussen bedrijven is vaak weinig verschil te zien. Dat maakt veel ondernemers een beetje zenuwachtig, zeker in deze tijden van snelle en permanente verandering. Want hoe moet het nu?

Hoe kunnen we eruit springen? Hoe kunnen we meer waarde bieden? Hoe trekken we morgen enkel nog de beste klanten aan? Hoe gooien we het roer om zonder averij op te lopen? Hoe trekken we de juiste medewerkers aan? En hoe houden we ze?

Kortom hoe kunnen wij met ons bedrijf nog het verschil maken? Als we op deze vraag kunnen antwoorden, hebben we meteen het antwoord op al die andere vragen.

En hiervoor gaat Marc Neyrinck zorgen. Hij is de oprichter van Add Business, Marketing Expert Universiteit Antwerpen IAMS, Bachelor in Marketing & Communicatie. Op een no-nonses en creatieve manier inspireert hij organisaties en professionals tot meer resultaat.

 

 

?> DIT EVENEMENT IS AFGELOPEN SQLSTATE[42000]: Syntax error or access violation: 1064 You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MariaDB server version for the right syntax to use near 'LIMIT 1' at line 1Error finding invoice #423
BEKIJK DE FOTO'S LEES HET VERSLAG
A12 Business Club - Hoe kunnen we met ons bedrijf morgen het verschil

Locatie

San Marco Village
Boomsesteenweg 31, 2627 Schelle

Ingeschreven deelnemers

  - Hygimasters

Hygimasters

  - Publicist

Publicist

Johnny  Crijns - Wima Bowling - Klik voor meer details

Johnny Crijns

Wima Bowling

Emy Belis  - Auto Natie Group - Klik voor meer details

Emy Belis

Auto Natie Group

Jan Bergmans - Advocatenkantoor Bergmans - Klik voor meer details

Jan Bergmans

Advocatenkantoor Bergmans

Jean-Pierre Bodson - Lunatech Belgium SRL - Klik voor meer details

Jean-Pierre Bodson

Lunatech Belgium SRL

Daniël Breugelmans - A12 Business Club - Klik voor meer details

Daniël Breugelmans

A12 Business Club

Hans D'haene - Kia Vermant Mechelen // V-Automotive

Hans D'haene

Kia Vermant Mechelen // V-Automotive

Netty de Cocq - Taxshelter.be - Klik voor meer details

Netty de Cocq

Taxshelter.be

Kenneth De Decker - Loop'd - Ageré

Kenneth De Decker

Loop'd - Ageré

Wilfried Deferme - Freewheel Productions - Klik voor meer details

Wilfried Deferme

Freewheel Productions

Johan Dillen - A12 Business Club vzw - Klik voor meer details

Johan Dillen

A12 Business Club vzw

Geert Huysegoms - Taxshelter.be - Klik voor meer details

Geert Huysegoms

Taxshelter.be

Hans Ivens - Deloitte Private

Hans Ivens

Deloitte Private

Karen  Jacobs - Rialto Recruitment nv - Klik voor meer details

Karen Jacobs

Rialto Recruitment nv

Davy Jacops - SwingIT - Klik voor meer details

Davy Jacops

SwingIT

Flor Keveryn - Vastgoedmakelaar & Consultancy - Klik voor meer details

Flor Keveryn

Vastgoedmakelaar & Consultancy

Marc Mahieu - Hygimasters - Klik voor meer details

Marc Mahieu

Hygimasters

Freddy Michiels - Publicist - Klik voor meer details

Freddy Michiels

Publicist

Annelies Podevyn - Dehandschutter & Podevyn

Annelies Podevyn

Dehandschutter & Podevyn

Frederic  Rosiers - FORUM ADVOCATEN

Frederic Rosiers

FORUM ADVOCATEN

Geert Siebens - Siebens spoorbouw

Geert Siebens

Siebens spoorbouw

Gerrit Snel - INK bv - Klik voor meer details

Gerrit Snel

INK bv

Steven Truyens - Sato Nashide

Steven Truyens

Sato Nashide

Paul Van der Auwera - Flanders Designers - Klik voor meer details

Paul Van der Auwera

Flanders Designers

Patrick Van der Avert - Atradius Crédito y Caución SA de Seguros y Reaseguros

Patrick Van der Avert

Atradius Crédito y Caución SA de Seguros y Reaseguros

Gérald  van der Plancken - Media-Architect

Gérald van der Plancken

Media-Architect

Erwin  Van Meer - May Courier International  - Klik voor meer details

Erwin Van Meer

May Courier International

Roeland  Vereecken  - Grant Thornton  - Klik voor meer details

Roeland Vereecken

Grant Thornton

Ria Verlaet - Abricasa - Vastgoed voor generaties  - Klik voor meer details

Ria Verlaet

Abricasa - Vastgoed voor generaties

Martine Wynants - EMWAY Graphic Solutions

Martine Wynants

EMWAY Graphic Solutions

Verslag

DNA SESSIE: 

HOE MAAK IK ALS KMO HET VERSCHIL? 
(26/10/2022 San Marco Village)

 

Spreker: Marc Neyrinck - Marc.neyrinck@addbusiness.be - 0478.52.04.82 

 

Woensdag 26 oktober 2022 waren we met onze club weer te gast bij San Marco Village aan de Boomsesteenweg in Schelle. Op de agenda stond als spreker deze keer Marc Neyrinck van Add Business. 

 

Marc is al jaren actief in het onderzoek naar de ideale formule om als bedrijf op een praktische manier sterk uit de hoek te komen. Op de vraag waarom je denkt dat jouw bedrijf beter is dan de concurrentie, krijgen we vaak antwoorden als ‘ik heb betere producten’. Maar wat als er een concurrent een even goed product maakt maar onder jouw prijs duikt? Ofwel ‘wij leveren goede service’. Dat is logisch en dat beweert iedereen. Maar hoe maak jij dan het verschil in een wereld van gelijkaardigheid en met bovendien een snelle veranderende omgeving?

 

En hoe vaak komt het bij ondernemers en KMO’s niet voor dat ze sommige van hun klanten helemaal niet zo leuk vinden, maar dat zij hen zo moet blijven verzorgen omdat ze zo groot zijn? Of dat een KMO gewoon elke opportuniteit meepakt om maar meer omzet te halen? Geen gezonde basis om een bedrijf uit te bouwen waar je graag én goed kan werken. En waar mensen graag willen blijven werken.

 

Om te weten hoe het dan wel kan, is het belangrijk naar een dieper niveau af te dalen: het DNA van jouw bedrijf, van jou en van je medewerkers. Als je dat kan bepalen en dat op alle niveau’s kan stroomlijnen, kan je vanuit dat inzicht actief naar jouw doelpubliek stappen en echt het verschil maken.

 

Wat is je DNA? - Je DNA bepalen is niet eenvoudig. Hiervoor gaat addbusiness aan de slag door met alle betrokkenen van het bedrijf in gesprek te gaan en middels enkele schijnbaar eenvoudige, maar eigenlijk heel diepgaande oefeningen alle medewerkers aan te zetten tot doordacht nadenken in een combinatie met intuïtief aanvoelen, om zodoende antwoorden te generen. 

 

De DNA discovery aanpak helpt de organisatie om de sfeer van je bedrijf te bepalen, welke beloftes je wil en kan doen, welkde de beste omschrijving is van jouw bedrijfs-dna, welke klanten het beste bij jou passen, wat het dna is van de medewerker en welke de onderscheidende propositie is die kan vodoen aan die ideale klanten. Daarover ga je met elkaar in gesprek waarbij addbusiness alles noteert en in elke sessie de output aftoetst tot er consensus is bij iedereen. Na enkele sessies wordt de uiteindelijke versie stilaan zichtbaar. Met je ganse team worden deze conclusies kritisch besproken tot je tot dna statements komt over de organisatie, de klanten, de medewerkers en de waardepositie. Ieder woord wordt gewikt en gewogen tot het ‘past’ voor iedereen. We krijgen een conclusie waarbij iedereen zich erg betrokken voelt. 

 

De methiode werkt â€“ Addbusiness helpt om de definitieve dna te definiëren en zet dit om in een dna-boek dat dient als basis voor verdere acties. Dat deze aanpak ook werkt, werd toegelicht door Halito!, één van de klanten van Addbusiness. Halito! Is actief in de evenementenbranche. Zij ontwikkelt een softwareoplossing om de ganse organisatie en communicatie van zo’n event te beheren. Raf Van Den Plas van Halito! vertelde dat zij nu perfect weten wie hun doelgroep is. En door die focus te nemen, worden ze sterker en sterker om die doelgroep perfect te verzorgen. Ze vertellen geïnteresseerde bedrijven eerlijk of zij passen in hun doelgroep. Ze verwijzen klanten vaak door. Met als gevolg dat ze zich perfect kunnen focussen. Het is een sneeuwbaleffect van groei in het voor hen ideale marktsegment. Klanten voelen het enthousiasme, zien de vakkennis en gaan mee. Het is geen verhaal meer van producten of diensten verkopen. Het gaat erom om voor die klanten meerwaarde te realiseren in hun context, een team met hen te worden om de gewenste resultaten samen neer te zetten.

 

Het was een boeiend en leerrijk betoog. De afwezigen hadden weer ongelijk.

 

Sluit je nu aan bij de

A12 Business Club

Onze partner